גישור בהליך גירושין

צדדים המעוניינים לסיים את הקשר הזוגי ביניהם תוך שימור הקשר ההורי ושמירה על שיתוף פעולה בכל הקשור לילדים עולה ההבנה כי תהליכים משפטיים עלולים להוביל לפגיעה רגשית וכלכלית הן בילדים והן בהורים. תובנה זו הובילה הורים לפנות להליך של גישור מתוך רצון להגיע להסכם גירושין ובכך למנוע מלחמות משפטיות ולאפשר לכל בני המשפחה להמשיך בחייהם באופן מיטבי במהלך ובתום הגירושין.

גישור ותפקיד המגשר

תהליך הגישור הינו תהליך בו הצדדים מגיעים אליו באופן וולונטרי, ההליך מאפשר לכל אחד מהצדדים לקחת חלק בתהליך בו המגשר, עוזר לצדדים להגיע להסכמות בדרך של דיאלוג ללא כל סמכות להכריע ביניהם. משמעות הדבר היא שהמגשר אינו יכול לקבוע לצדדים כיצד תיראה התוצאה הסופית. המגשר נדרש לעזור לצדדים להגיע לתוצאה המיטבית עבורם ועבור ילדיהם.

תהליך הגישור הינו תהליך חסוי וסודי. דברים שנאמרו במהלך הגישור לא יכולים לשמש כראייה משפטית במידה שמי מהצדדים מחליט לעצור את הגישור ולפנות לבית המשפט. יתרון זה של הגישור מבטיח חופש פעולה רב לצדדים וביטחון לומר את שעל ליבם. להליך הגישור יתרונות רבים לעומת ההליך המשפטי: זמן קצר עד להגעה להסכם, עלויות נמוכות יותר, הליך מכבד בסביבה נעימה לצד יכולת תהליכית להתמודד עם ההיבטים הרגשיים והפרקטיים הנובעים ספציפית מהגירושין כאשר אחת המטרות העיקריות של הגישור בגירושין היא לספק להורים כלים פרקטיים לניהול תקשורת אפקטיבית ולהרחיק ככל הניתן את הסכסוך בין ההורים מילדיהם.

חשוב להדגיש שמטרת הגישור בגירושין אינה בהכרח להגיע להסכם גירושין או לחלופין למנוע את הגירושין אלא למצוא את הדרך הטובה ביותר עבור ההורים, הילדים ושאר בני המשפחה המורחבת.
תפקיד המגשר הוא להביא בשקיפות מירבית ראיה מערכתית הכוללת את ההורים כיחידים ואת הילדים, בנוסף, להביא כלים מקצועיים מעולמות תוכן נרחבים בהלימה לחוק ולפסיקה הנוהגת כך יימנעו הצדדים מלהגיע למלחמות משפטיות ותוציא כשבסיום התהליך שני ההורים יהיו מרוצים מהתוצאה.

גישור שהסתיים בהסכם גירושין מונע הגעה ליחידות הסיוע

כאשר ההורים מגיעים לבית המשפט לענייני משפחה או לבית הדין הרבני עם הסכם גירושין מקיף שהושג בגישור הם אינם נדרשים להגיש בקשה ליישוב סכסוך. עם חתימת הצדדים על הסכם גירושין המניח את דעת הצדדים תוגש בקשה לאישור ההסכם לערכאה המתאימה. לאחר אישור ההסכם על ידי הערכאה המתאימה מקבל ההסכם תוקף של פסק דין וכל שנותר הוא לעבור את הליך סידור הגט.

שתף עמוד:

יצירת קשר

לכל שאלה חייגו: