תאונת עבודה

אם נפגעתם בתאונת עבודה ואתם נמצאים בקשיים ובבירוקרטיה מול הביטוח הלאומי, כדאי לכם להגיע עם עורך דין תאונות עבודה הבקיא בתחום כבר שנים. אמנם זה נכון כי עו"ד אינו מוגבל לעסוק בכמה תחומים שונים, אך ההמלצה היא לפנות רק לעו"ד שבקיא ומומחה בתחום הספציפי של תאונות עבודה, או לעו"ד שמומחה בדיני עבודה ודיני נזיקין. 

הגדרת תאונת עבודה ​

תושב ישראל מעל 18. תאונת עבודה – תאונת עבודה או מחלת מקצוע.

הגדרת תאונה – תאונה שאירעה תוך כדי עבודה ועקב עבודתו אצל מעבידו או מטעמו, ובעובד עצמאי – תוך כדי עיסוקו במשלוח ידו ועקב עיסוקו במשלוח ידו. מחלת מקצוע – מחלה שנקבעה כמחלת מקצוע בתקנות והוא חלה בה, בהיותה קבועה כמחלת מקצוע, עקב עבודתו אצל מעבידו או מטעמו ובעובד עצמאי – עקב עיסוקו במשלוח ידו.​

הרחבת הגדרה של נפגעי עבודה​

רואים כתאונת עבודה גם:

  1. אירעה תוך כדי נסיעה או הליכה לעבודה ממעונו או ממקום שבו הוא לן, אף אם אינו מעונו, מן העבודה למעונו או ממקום עבודה אחד למשנהו ועקב נסיעתו או הליכתו זו.
  2. איראה תוך כדי עבודת המבוטח במקום עבודתו או בסביבתו הקרובה ביותר, בעשותו להצלת גוף או רכוש או למניעת נזק או סכנה לגוף או רכוש.
  3. אירעה עקב פגיעה תוך כדי עבודת המבוטח עקב פגיעה שאינה תוצאה מעבודתו ונגרמה בידי אדם אחר או בחפץ אחר, הנמצאים במקום העבודה או בקרבתו לצורכי עבודה, או נמצאים שם קבע לצורכי עבודה, והנפגע לא היה שותף לגרימת הפגיעה.
  4. אירעה למבוטח שהוא עובד בהפסקה שנקבעה על דעת המעביד ושאינה עולה על 3 שעות, במקום שבו העובד או העובדים סועדים והתאונה אירעה עקב העבודה או סיכוני המקום תוך כדי שסעדו במקום או נסיעתו/בהליכתו למקום או בחזרה בהליכה/נסיעה.
  5. אירעה למבוטח שהוא עובד במקום בו משתלם שכרו או תוך כדי נסיעה/הליכה למקום ו/או חזרה ממנו.
  6. תוך כדי עבודה כחבר ועד כולל נסיעה/הליכה.
  7. במהלך נסיעה/הליכה למקום בחינה ולצורכיה.

הפסקה וסטייה​

  1. במידה וההפסקה או הסטייה לא הייתה כרוכה במילוי חובות העובד לצורכי העבודה לא יחשב הדבר לתאונת עבודה.
  2. מה לא יראו כהפסקה או סטייה של ממש:​
  • כדי ללוות ילד לגן.
  • כדי לקיים מצוות תפילת בוקר בבית כנסת שבו הוא רגיל להתפלל​.

.3 מתי אין מדובר בתאונת עבודה ?

כשהמבוטח נהג ברשלנות, שלא בהתאם להוראה חוקית, ביחס לעבודתו שהובאה לידיעתו או שלא בהתאם להוראות שקיבל מהמעביד, אלא אם כן כתוצאה מהתאונה נפטר העובד או נעשה נכה או לא מסוגל לעבודתו למשך 10 ימים לפחות. חזקת הסיבתיות – תאונה שאירעה לעובד תוך כדי עבודתו רואים אותה כתאונה שאירעה עקב עבודתו אלא אם כן הוכח אחרת.

משרד עו"ד קן-דרור & הראל ושות', הינו משרד וותיק הפועל מזה 12 שנים. המשרד מתמחה בנושאים כגון: דיני נזיקין, דיני עבודה, דיני ביטוח, רשלנות רפואית ועוד. תוכלו להתייעץ עם המומחים בתחום זה, כאשר עוה"ד יעניקו לכם יחס אדיב ומקצועי, אמפטיה ואוזן קשבת. המשרד נחל המון הצלחות בתחומים הקשורים לתביעות בביטוח הלאומי על רקע תאונות עבודה.

שתף עמוד:

יצירת קשר

לכל שאלה חייגו: