סוכני ביטוח ורגולציה

משרדנו מונה כיועץ לשכת סוכני הביטוח במחוזות חיפה והצפון, השפלה, באר שבע והדרום. 
השותפים במשרד שימשו בעבר מנהלים בחברות הביטוח והיכרותם את התחום כמו גם בקיאותם המשפטית עומדת לרשותכם, סוכני הביטוח. בזכות הניסיון הרב של צוות המשרד, ההסכמים, החוזים והפעילויות שמלווים קן-דרור & הראל, כוללים את כל הפרטים והסעיפים הנחוצים לשמירה על האינטרס שלך, סוכן הביטוח, במסגרת פעילותך העסקית בדרך כלל ומול חברות הביטוח או סוכנים אחרים בפרט.

המשרד מציע לסוכני הביטוח ליווי משפטי בתחומים הבאים:

  1. יעוץ וליווי בעריכת הסכמים למיזוגים ורכישות תיקי ביטוח ע"י סוכני ביטוח / סוכנויות / חברות ביטוח.
  2. הקמת מיזמים משותפים בתחום הביטוח.
  3. הקמת תאגידי ביטוח וביצוע שינויים בתאגידים קיימים. 
  4. יעוץ לסוכנים בנושא הסכמי התקשורת מול חברות ביטוח ו/או יצרנים שונים בהיבטים משפטיים ומסחריים.
  5. ניהול תביעות בגין הפרשי עמלות מול חברות ביטוח ויצרנים.
  6. מתן הרצאות ועריכת כנסים מקצועיים בתחומים המשיקים לעבודת סוכני הביטוח.
  7. ייצוג סוכנים בתביעות רשלנות מקצועית מול מבוטחים.
  8. גישור בסכסוכים בין סוכני ביטוח.

מחלקת סוכנים ורגולציה

משרדנו מפעיל מחלקה המתמחה בתחום רגולציה וסוכני ביטוח ומונה עורכי דין מיומנים ומנוסים בתחום, המעניקים שירותים משפטיים הכוללים את כל עולם סוכני הביטוח הרגולטורי, העסקי והמסחרי, כמפורט להלן:  

עריכת חוות דעת בעניינים משפטיים ורגולטוריים – המסייעות לסוכני הביטוח לפעול על פי הוראות הדין ולהגן על הסוכן בעת הצורך בתביעה ו/או בביקורת.
עריכת הסכמים מסחריים – בעולם הביטוח מתרחשות עסקאות רבות במגוון רחב של פעילויות הדורשות עריכת הסכמים משפטיים ייעודיים על מנת לשמור על האינטרסים הכלכליים השונים הקשורים בתחום. משרדינו מתמחה בייצוג ובעריכת הסכמים שונים, כגון: הסכמים לרכישה ומכירה של תיקי ביטוח ו/או מניות בסוכנויות ביטוח תאגיד, שיתופי פעולה בין סוכנים, מיזמים משותפים, הסכמי מייסדים, הסכמי העסקה של עובדים בתחום הביטוח, הסכם סוכן/סוכנות, הסכמים שונים עם צדדי ג' שאינם מתחום הביטוח, נותני שירות וכו'.
הקמת תאגיד ביטוח וביצוע שינויים  – מעבר לעריכת הסכמי יזמים ומייסדים, פועל משרדנו מול רשות שוק ההון ורשם החברות ומלווה את סוכני הביטוח בכל הליך הקמת תאגיד ביטוח וכן בביצוע שינויים ודיווחים הנדרשים על פי דין. בדיקת הסכמים וייצוג במו"מ – ייעוץ עסקי ומסחרי שוטף ובכלל זה בדיקה משפטית של הסכמי היצרנים, בדיקת הסכמי העסקה קיימים, בדיקת הסכמים מול ספקים ועוד.סיוע ברישום מאגר מידע – סוכן הביטוח מחזיק במערכות המחשוב שלו, נתונים רבים ולרוב רגישים, של לקוחות ולקוחות פוטנציאליים. על כן, נדרש לרשום מאגר מידע ולעבוד על פי הדין בכל הקשור לפרטיות הלקוחות והספאם, בין היתר בהתאם לתקנות אבטחת מאגרי מידע שנכנסו לתוקף במאי 2018. משרדנו מתמחה ברישום מאגרי מידע לסוכנים תוך בחינה של כלל הנושאים הדרושים לעניין, מדריך את סוכן הביטוח בכל הקשור לעבודה על פי הדין ומסייע בהכנת נהלי העבודה הנדרשים.
ביקורות – עריכת ביקורת חד פעמית לבחינת התאמה לדרישות הרגולציה בתחום הביטוח, בסופה מקבל סוכן הביטוח דו"ח ממצאים והמלצות, בין היתר בנושאים הבאים:צירוף לביטוח בענפי הביטוח השונים לרבות: בירור צרכים, מתן מידע תיעוד ובקרה.הליך השיווק הפנסיוני בין היתר באמצעות בדיקת מסמכי הנמקה.קיומם של נהלי העבודה הנדרשים על פי דין.עמידת אתר האינטרנט של הסוכנות בדרישות הדין.קיומם של מאגרי מידע והפעלתם כדין.טיפול בתלונות, תביעות ושירות ללקוח.מילוי טפסים ודיוור ישיר.שיווק כתבי שירות.
בקרה – חוזרי ממונה שונים בתחום דורשים מהסוכן לבצע בקרות על פעולות השיווק השונות, הן בתחום הפנסיוני והן בתחום הפרט (חיים וכללי). משרדנו מתמחה בביצוע ביקורות רבעוניות/חצי שנתיות על פעולות אלה, בדרך של בדיקת מסמכי הנמקה ו/או מסמכי צירוף עם וללא שיחות מוקלטות, ומתן משוב בגין בדיקות אלו, כולל הדרכת העובדים הרלוונטיים והנחיות לביצוע פעולות בממשק טלפוני.  סיוע בבניית נהלי עבודה – עבודה בהתאם לנהלי עבודה מסייעת לסוכן הביטוח לעמוד בדרישות הדין השונות, הן בפן הביטוחי (רגולטורי/נזיקי) והן בפן דיני העבודה ו/או דינים אחרים. משרדנו מתמחה בכתיבת נהלי עבודה בתחום, בהתאם לבקשת הלקוח ועל בסיס נהלים קיימים או בהמשך לביקורת ו/או היערכות סוכני הביטוח להסדרת פעילות בתחומים ספציפיים.
קיום הדרכות רגולטוריות ו/או מקצועיות במשרדי סוכן הביטוח- נושא הרגולציה משתנה חדשות לבקרים, כאשר סוכני הביטוח נדרשים להעביר את הידע לכלל העובדים בתחומים השונים. משרדנו מנוסה בהעברת הדרכות לסוכני ביטוח ועובדיהם בכל הנוגע להוראות הדין הרלוונטיות לתחומי עבודתם.
יעוץ בבניית תכנית מעבר בין-דורי – משרדנו מסייע לסוכני הביטוח בהיערכות מתאימה ומעניק סיוע בתחום המשפטי, לרבות  בעריכת צוואות, הסכמים, הערכות שווי וכיוצ"ב.
מענה שוטף לשאלות משפטיות/רגולטוריות בכתב ו/או בעל פה – סוכני ביטוח הנמצאים בהסכם ריטיינר עם משרדנו, נהנים מערוץ תקשורת ישיר עם עו"ד מומחה לצורך פניה בשאלות משפטיות בדוא"ל/טלפון.
סיוע במענה לתלונות של לקוחות – סיוע בעריכת מכתבי תשובה מול רשות שוק ההון ו/או מול חברות הביטוח ו/או מול הלקוח עצמו.
שירותים משפטיים לסוכנויות ביטוח תאגיד גדולות – הכנת ישיבות דירקטוריון/אסכ"ל והצטרפות לישיבות על מנת לוודא כי החברה פועלת כדין כולל כתיבת הפרוטוקול ושמירתו.

שתף עמוד:

יצירת קשר

לכל שאלה חייגו: